Over de merken

UHUW kiest altijd voor A-merken, die zich met plezier bij ons aansluiten. Met elkaar zorgen we dat de kopers altijd kunnen rekenen op een up-to-date aanbod met de nieuwste trends. Dit zijn de merken met wie wij samenwerken in onze digitale showroom:

De ervaren sanitair fabrikanten Novellini en Villeroy & Boch passen perfect bij Uw Huis, Uw Wensen. Deze merken vernieuwen voortdurend en zijn een voorbeeld op het gebied van duurzaamheid. We zijn trots op onze samenwerking en het vertrouwen dat ze ons geven.

Novellini:
100% Italiaans

Novellini staat bekend als de specialist in douchewanden, douchebakken, complete douchecabines, baden, whirlpools en sinds kort ook accessoires voor de badkamer. Het Italiaanse familiebedrijf combineert al ruim 50 jaar prachtig design met krachtige kwaliteit. We spraken Dick Everts, accountmanager bij Novellini, over 100% Italiaanse producten, trends, vergaande duurzaamheid en de kracht van Uw Huis, Uw Wensen.

Design en kwaliteit
Novellini begrijpt de behoeften van de klant en ontwikkelt oplossingen die hierbij aansluiten, met hedendaags design en traditionele Italiaanse aandacht voor details. Alle producten worden volledig in Italië geproduceerd, van grondstof tot eindproduct.

Van een Italiaans merk mag je een uitzonderlijke stijl verwachten. La vita è bella en de producten ook. Alleen is dat niet alles. Dick legt uit: ‘Ja we lopen voorop met onze designs, maar de basis is de kwaliteit. Die moet gewoon goed zijn. We blijven vernieuwen met technische mogelijkheden om de klant optimaal comfort en kwaliteit te bieden.’

Voor elke situatie een passende oplossing
Novellini biedt een ruim assortiment betaalbare kwaliteitsproducten in verschillende prijsklassen. Een uniek kenmerk van Novellini is de mate van stelbaarheid van de profielen. Deuren en cabines kunnen vrijwel altijd passend gemaakt worden. Dick: ‘We vinden het belangrijk dat iedereen een badkamer naar wens kan creëren met onze producten. Ik krijg ook vaak van installateurs te horen dat ze er met Novellini altijd wel uitkomen.’

Nieuwe series en kleuren
Novellini blijft voortdurend vernieuwen en is een echte trendsetter in kleuren en glassoorten. Dick legt uit: ‘Waar twee jaar geleden matzwart in was, zien we nu veel meer kleur. Veel van onze producten zijn nu ook verkrijgbaar in de trendkleuren goud, roodgoud, brons, black-chroom en rvs-look.’

‘Op de ISH in Frankfurt introduceren we weer veel nieuwe modellen en series, waaronder een nieuwe inloopwand met bijzondere accenten. En er komt een compleet nieuwe serie douchecabines met een zelfsluitend scharnier en een handige handdoekhouder als handgreep.

Uw Huis, Uw Wensen: een mooie constructie
De producten van Novellini staan al vanaf het begin in 2016 in het portaal van Uw Huis, Uw Wensen. Dick is enthousiast over het systeem: ‘Het werkt gewoon heel goed. Bij Novellini staat bestelgemak voorop en dat zien we terug bij Uw Huis, Uw Wensen. Voor een particulier is het toch prachtig om vanuit huis je badkamer in te richten.’

‘En voor ons als merk kan het ook niet beter: onze producten komen op een presenteerblaadje bij de koper thuis. De omschrijvingen zijn duidelijk en de foto’s geven een goed beeld van de artikelen. En als de kopers voor onze artikelen kiezen, dan komen deze in een gedetailleerde 3D-tekening te staan. De koper ziet direct hoe het eruit komt te zien en de installateurs weten precies wat ze moeten bestellen. Dat loopt heel soepel. En de samenwerking is ook heel fijn. Nieuwe informatie wordt altijd snel verwerkt, het assortiment is up to date en de projectcoördinatoren hebben veel kennis van onze producten.’

Groen is meer dan een kleur
Novellini ziet duurzaam ondernemen als een verantwoordelijkheid en een kwestie van mentaliteit.

Dick is hier trots op: ‘Ik heb gezien hoe de fabriek werkt. Duurzaamheid zit in het hele proces verweven. Dat gaat van het hergebruiken van water, het recyclen van aluminium en het plaatsen van zonnepanelen tot het aanbieden van lokaal geteelde groenten en fruit in de kantine. Echt petje af hiervoor.’

Novellini kreeg een speciale vermelding van het Italiaanse Ministerie van Economische Ontwikkeling voor hun milieuvriendelijke bedrijfsvoering. Duurzaamheid zit niet alleen in het proces, het komt ook terug in de producten. Het bedrijf gebruikt volledig gerecyclede materialen voor hun kartonnen verpakkingen, 70% zelf gerecycled aluminium en milieuvriendelijke PVD-coating voor de afwerking. Overtollige verf op waterbasis wordt afgezogen, gefilterd en weer opnieuw gebruikt.

Onze producten komen op een presenteerblaadje bij de koper thuis.

Villeroy & Boch:
275 jaar vakmanschap

Creating homes. Dat is wat ze bij Villeroy & Boch doen. Met de divisies Dining & Lifestyle en Bathroom & Wellness maken ze producten die ervoor zorgen dat mensen zich thuis voelen. En dat past precies bij dit warme familiebedrijf. Robert Blok, accountmanager Projecten bij Villeroy & Boch, vertelt: ‘Het is een groot bedrijf dat wereldwijd opereert, maar we worden allemaal betrokken bij het maken van nieuwe collecties. We werken echt samen om de mooiste producten te creëren.’

Echt vakmanschap
Alles wat uit de fabriek komt voldoet tot in het kleinste detail aan de hoogste eisen voor materialen en uitstraling. De keramische producten zijn na jaren gebruik nog net zo mooi als op dag één. En dat is ook niet gek volgens Robert: ‘We doen dit al 275 jaar! En we doen alles in huis. We bedenken de designs en produceren het keramiek van poeder tot eindproduct. Een proces waar veel innovatiekracht en techniek bij komt kijken.’

Met die jarenlange ervaring en productiekracht kunnen ze bij Villeroy & Boch eigenlijk alles maken. Het resultaat? Een ruim assortiment met diverse collecties in verschillende prijsklassen. ‘En we kunnen altijd voldoen aan de nieuwste eisen’, vertelt Robert. ‘Zo hebben we een oppervlaktetechnologie ontwikkeld die de groei van bacteriën met 99,9% vermindert.’

Trends en nieuwe producten
Villeroy & Boch is doorlopend bezig met nieuwe technologieën voor nog meer comfort, schoonmaakgemak, hygiëne en duurzaamheid. Dit jaar komen ze weer met mooie aanvullingen op het assortiment. Robert: ‘Onze Artis-collectie bestaat uit verschillende opzetkommen in BiColour, met een glanzende witte binnenzijde en een gekleurde buitenzijde in zijdeglans. Er komen 3 nieuwe trendkleuren dit jaar. Voor de nieuwe Antao premium collectie hebben we ons laten inspireren door de natuur met hout, organische vormen en de kleuren beige, matwit en mosgroen.’

‘De vraag naar duurzame producten groeit. Belangrijk is een lange levensduur en we kijken naar waterbesparende oplossingen. Vorig jaar hebben we het Subway 3.0 TwistFlush toilet geïntroduceerd 

met een nieuwe spoeltechniek. Het toilet heeft maar vierenhalve liter water nodig voor een grote spoeling. Dit betekent voor een gezin van vier personen een waterbesparing van ongeveer 19.000 liter per jaar.’

In goede handen
Robert: ‘De samenwerking met UHUW verloopt prettig. Wat me het meest opvalt is de technische kennis van de projectcoördinatoren. Die is exceptioneel. En ze werken heel precies. Het is gewoon een mooie club mensen: professioneel en ervaren. Hier zijn onze producten in goede handen.’

Meer omzet met UHUW
Uw Huis, Uw Wensen zorgt voor meer exposure voor het merk binnen de installatiebranche. Robert: ‘We zien al jaren een stijgende lijn in de omzet met UHUW. Er komen ook steeds meer series en artikelen beschikbaar in het portaal.’ Ook voor kopers en installateurs ziet Robert alleen maar voordelen: ‘Kopers kunnen op elk moment beschikken over alle informatie over een product en installateurs hebben alle benodigde gegevens om de juiste producten te bestellen.’

Duurzaamheid: de juiste balans
Bij Villeroy & Boch is duurzaamheid geen loze kreet. Het gaat om de juiste balans tussen financiële prestaties en duurzaamheid. Robert: ‘Het kost nou eenmaal energie om keramische producten te maken, maar we werken continu aan het verbeteren van onze productieprocessen en het verminderen van ons energie-, grondstoffen- en waterverbruik. We zijn trots op onze certificaten, waaronder de eerste DIN EN ISO 9001-certificering voor een keramiekfabrikant. Villeroy & Boch heeft bovendien EPD documenten voor al haar productgroepen. Met het speciale projectteam blijven we ons inzetten voor een duurzame toekomst.’

De technische kennis van de productcoördinatoren van UHUW is exceptioneel hoog.