Jeffrey van Nuland
kopersbegeleider bij hendriks bouw en ontwikkeling
Hendriks Bouw en Ontwikkeling werkt nu vijf jaar met Uw Huis, Uw Wensen. De processen zijn inmiddels op elkaar afgestemd en de samenwerking loopt soepel. Toch zijn beide partijen nog niet uitontwikkeld met elkaar. We spraken kopersbegeleider Jeffrey van Nuland over woondromen waarmaken, verwachtingen managen en samen blijven verbeteren.
Historie en innovatie gaan hand in hand bij Hendriks
Het bedrijfspand ademt een en al sfeer, historie en innovatie: van de bronzen beelden van de oprichters bij binnenkomst en de lange hal met foto’s tot de prachtig ingerichte vergaderruimtes. Geen wonder dat Jeffrey enthousiast is over zijn baan: ‘Ik zeg altijd dat ik het leukste vak ter wereld heb: koffiedrinken met kopers terwijl ik ze help hun droomwoning te realiseren.’
Verwachtingen waarmaken en managen
Kopers begeleiden van aankoop tot droomwoning is niet alleen leuk, het is ook uitdagend. Jeffrey legt uit: ‘We willen dat de koper zijn droomhuis kan bouwen én we moeten ervoor zorgen dat het bouwproces soepel verloopt. Dat vraagt om het managen van verwachtingen. We gaan bij Hendriks voor het beste advies en dat is niet altijd in lijn met wat mensen in eerste instantie willen. Om dan samen naar de mogelijkheden te kijken en blije gezichten te zien bij de oplevering is echt mooi.’
We hebben grip op de keuzemogelijkheden voor kopers.
Samen verder ontwikkelen
Hendriks werkt nu vijf jaar met UHUW. In het begin was het even zoeken om de processen op elkaar afgestemd te krijgen. ‘Maar ik kan niet anders zeggen, dan dat de samenwerking heel succesvol is,’ vertelt Jeffrey.
‘De digitale showroom van UHUW sluit perfect aan op onze visie: inspelen op technologische veranderingen en verder digitaliseren. Dit om processen efficiënter te laten lopen én om de klant ook digitaal te betrekken bij het bouwproces. Kopers willen steeds vaker buiten kantoortijden met hun nieuwbouwwoning aan de slag. Met de digitale showroom die 24/7 open is, kan dat.’ ‘En UHUW is ook gewoon een fijne club om mee samen te werken,’ gaat Jeffrey verder. ‘Als we vragen hebben, zijn ze altijd bereikbaar. En ze ondernemen gelijk actie als dat nodig is. Verder komen ze jaarlijks langs om te bespreken hoe het is gegaan en hoe we het volgende jaar nog beter kunnen samenwerken. We nemen dan ook technologische veranderingen en wensen door. Zo houden we het contact warm en blijven we samen ontwikkelen.’
Nog soepeler samenwerken binnen Hendriks
Hendriks Bouw en Ontwikkeling werkt op twee vlakken samen met UHUW: als bouwbedrijf (Hendriks Bouw) en als installateur (Hendriks Techniek). ‘De lijntjes waren al kort bij ons,’ legt Jeffrey uit. ‘Toch zat er nog best veel tijd in het afstemmen tussen de twee bedrijfstakken en het doorsturen van informatie. Dit gebeurde nog veel fysiek. Met het systeem van UHUW hebben we de tekeningen en informatie snel digitaal klaarstaan voor beide bedrijfsonderdelen. Én we kunnen met één druk op de knop de bestellijst voor de leverancier uitdraaien.’ ‘Dit zorgt voor nog kortere lijntjes en een sneller bouwproces. Met als resultaat: minder faalkosten.’
Grip op keuzemogelijkheden
Bouwbedrijven en installateurs kunnen de digitale showroom op maat laten inrichten, passend bij het nieuwbouwproject. Ze kunnen de wensen van de kopers en de technische mogelijkheden perfect op elkaar laten aansluiten. ‘Dat is ideaal voor ons,’ vertelt Jeffrey. ‘We hebben bij Hendriks veel seriematige bouwprojecten, waarbij heel specifiek maatwerk per koper niet altijd mogelijk is. Daar kunnen we de digitale showroom op inrichten, met duidelijke kaders. We kijken naar de wensen van de kopers en stellen een basisinrichting in met een aantal variaties. Zo bieden we de koper keuzes én blijft het procesmatig beheersbaar voor ons.’
Advies op maat voor kopers
Bij de start van een project laten Hendriks en UHUW de kopers kennismaken met de digitale showroom. UHUW legt dan uit hoe het werkt. Daarna kunnen kopers vrijwel direct aan de slag. De showroom is 24/7 open en kopers kunnen hun keuze maken wanneer zij dat zelf willen. ‘UHUW neemt het contact met de kopers over het sanitair volledig over,’ legt Jeffrey uit. ‘Dat ontzorgt mij als kopersbegeleider enorm. En kopers zijn er ook blij mee. Voor informatie hoeven ze de deur niet uit. Dat staat allemaal in het systeem. En hebben ze vragen en opmerkingen, dan is UHUW gemakkelijk te bereiken.’
‘Komt een koper er digitaal niet uit, dan staat een specialist van UHUW klaar om de koper bij ons op kantoor te helpen. Zo kunnen kopers naar een vertrouwde plek om persoonlijke begeleiding te krijgen. Ook het ondersteunen van kopers is maatwerk.’
Elektra: voor de toekomst
Jeffrey ziet de voordelen van de koperskeuze elektra: ‘Dit biedt nog meer maatwerk en keuzevrijheid voor kopers. Ze kunnen dit onderdeel dan ook vanuit huis regelen. Nu komen ze hiervoor naar kantoor en tekenen we samen de elektrapunten in. Als ze dit digitaal regelen, spaart dat flink wat tijd voor de koper en voor mij als kopersbegeleider. We weten wat de elektramodule inhoudt en kijken intern of en hoe we dit in de toekomst kunnen toepassen.’
Al 100 jaar werkt Hendriks aan de wereld van morgen. Hun visie: We hebben de aarde in bruikleen van de volgende generaties en daar moeten we zorgvuldig mee omgaan. Daarom maken we slim gebruik van nieuwe technologieën, bouwen we sociaal voor uiteenlopende behoeften en maken we bij alles wat we doen de duurzame keuze.
UHUW is een gewoon fijne partner om mee samen te werken. Altijd gericht op samen ontwikkelen.