Win-win-win dus: voordeel voor de koper, het bouwbedrijf en het installatiebedrijf.

Patrick Thal
Hoofd kopersbegeleiding
nstallatie Maatschappij H.Ek

MEER LEZEN

De digitale showroom heeft de toekomst

Op de online kopersavond van Patrick Thal van Installatie Maatschappij H.Ek verschijnt de ene na de andere koper in beeld; de nieuwe buren van een te bouwen nieuwbouwproject ontmoeten elkaar. Het is een mooi gezicht: tientallen kersverse eigenaren die popelen om de badkamer en toiletruimte in hun nieuwbouwwoning met Uw Huis, Uw Wensen naar hun persoonlijke smaak in te richten. Installatie Maatschappij H.Ek is lid van de coöperatie van installatiebedrijven die de digitale showroom van Uw Huis, Uw Wensen ontwikkelt.

De conceptwoningen op Het Eiland van Spijk 
Patrick neemt ons graag mee naar het project Het Eiland van Spijk in Spijkenisse. “Voor dit mooie, groene project met 59 woningen hebben de kopers een tijd geleden hun sanitaire ruimten ontworpen en besteld en die worden op dit moment geplaatst in de woningen”, vertelt hij opgetogen. Het Eiland van Spijk in Spijkenisse is een nieuwbouwproject van VORM Bouw, een landelijk opererende ontwikkelaar en bouwer. “Het bedrijf maakt in de projecten veel gebruik van conceptwoningen. Dat betekent dat het een aantal standaard woningen in het portfolio aanbiedt, die uiteindelijk resulteren in individuele woningen, die helemaal passen bij de toekomstige bewoners. Daar worden er over de jaren heen honderden van gebouwd”, vertelt Patrick. “Je kunt je voorstellen dat het het bouwbedrijf enorm veel voordelen oplevert als het voor de sanitaire ruimten gebruikmaakt van Uw Huis, Uw Wensen.”

3 tips

van Patrick Thal bij het gebruik  van Uw Huis, Uw Wensen:

  • Organiseer een online kopersavond via Teams waarbij je alle kopers van een project uitnodigt en hen meeneemt door een demo van Uw Huis, Uw Wensen. Dit geeft de kopers een vertrouwd gevoel en zij weten dan ook direct bij wie zij terecht kunnen voor vragen.
  • Streef naar één leverancier per project. Dit is vaker mogelijk, omdat je zelf de groothandel kiest.
  • Volg het proces van de kopers op de voet; zo kun je zien of een koper al goed op weg is, of nog extra hulp nodig heeft. En wees goed bereikbaar; omdat het digitaal plaatsvindt, verwachten kopers ook een snelle reactie.

Blind vertrouwen
“Het is een kwestie van één keer alle mogelijkheden in de digitale showroom plaatsen en vervolgens kan er elke keer opnieuw gebruik van gemaakt worden”, gaat Patrick verder. “Dat is eenvoudig en efficiënt en levert bovendien tevreden kopers op.” Het bouwbedrijf heeft vroegtijdig inzicht in de informatie vanuit de digitale showroom van Uw Huis, Uw Wensen, zodat het daarop kan anticiperen. “Vanaf het begin dat ik met Uw Huis, Uw Wensen werk, doet VORM Bouw mee en vertrouwt er inmiddels blind op”, benadrukt Patrick. “Een korte doorlooptijd, minder casco’s en een eenduidige afrekening per discipline maken dat de innovatieve manier van werken bouwbedrijven alleen maar voordelen biedt.

Vanaf de bank een badkamer samenstellen
“Dit werkt als een trein”, vertelt Patrick. “Ik geef de kopers van de nieuwbouwwoningen via Teams een korte inleiding over Uw Huis, Uw Wensen en dan kunnen zij aan de slag in de digitale showroom om hun droombadkamer en -toiletruimte(n) samen te stellen. De digitale showroom is 24/7 beschikbaar, dus de koper kan op elk gewenst moment inspiratie opdoen en de sanitaire ruimtes samenstellen. En steeds weer terugkomen. “Gewoon lekker met een kop thee op de bank”, lacht Patrick. In de digitale showroom van Uw Huis, Uw Wensen zijn de kosten direct zichtbaar en transparant. “Dus kopers schrikken nooit van een offerte. De offerte past automatisch aan met elk element in de bad- of toiletruimte dat een koper toevoegt of weer verwijdert. Het mooie is: de kopers kunnen in virtual reality, met 3D, rondkijken in hun eigen toekomstige badkamer. Daarna hoeft er aan het eind alleen nog maar een digitale handtekening gezet te worden.” En heeft de koper een vraag? Dan staat de kopersbegeleiding met kennis van de woning paraat via email en telefoon. “Het scheelt een hoop gedoe voor de koper met wachttijden op een afspraak of een offerte van een fysieke showroom. En het aanbod is transparant, inspirerend en uitgebreid.”

De doorlooptijd is korter, we hebben veel minder casco’s en minder faalkosten en realiseren meer meerwerk.

En dan denk ik aan Brabant
Patrick Thal is Hoofd kopersbegeleiding bij Installatie Maatschappij H.Ek. H.Ek is een in Den Bosch gevestigd landelijk opererend installatiebedrijf voor alle technische installaties in en aan woningen en woongebouwen. Het bedrijf neemt het hele proces uit handen; van de projectdefinitie fase tot en met de nazorg. En met één aanspreekpunt. “Had je weer iemand uitgenodigd”, hoorde Patrick de directeur pre-corona geregeld zeggen. Dat typeert Patrick, het persoonlijke contact met de kopers. De digitale showroom van Uw Huis, Uw Wensen helpt hem om de kopers van nieuwbouwwoningen helemaal ‘heppiedepeppie’ te maken, zoals Patrick dat op z’n Brabants noemt. Zoals bijvoorbeeld Laura en Richard, die hun badkamer zeer eigenzinnig en smaakvol hebben ingericht met koper en marmer. “Dit stel had een hele duidelijke stijl in gedachten, die beslist bijzonder en anders is. Het is gelukt om aan al hun wensen tegemoet te komen.”

Kortere doorlooptijd en minder faalkosten
“We kunnen real time in de digitale showroom meekijken, we volgen het hele proces. Dat geeft ons de mogelijkheid om de koper te bieden in het proces wat nodig is.” “En het gaat zoveel sneller en efficiënter”, gaat Patrick verder. “De doorlooptijd is korter, we hebben veel minder casco’s en minder faalkosten en realiseren meer meerwerk. We kunnen bovendien vrij de groothandel kiezen; dit is voor het logistieke proces zeer optimaal. En tot slot hebben we het voordeel van de inkoop vanuit een compleet project en een eenduidige afrekening per discipline. Met recht win-win-win dus: voordeel voor de koper en het bouwbedrijf en voor ons als het installatiebedrijf”, besluit Patrick. Patrick draagt Uw Huis, Uw Wensen met trots uit naar bouwbedrijven en kopers. “Er zijn meer partijen die een digitale showroom aanbieden, denk dan aan een groothandel of bouwbedrijf. Maar ik heb de overtuiging dat die bij lange na niet het niveau van de vernieuwde showroom van Uw Huis, Uw Wensen halen. Dit is de toekomst.”

Daarom UHUW!

De beste redenen volgens Patrick Thal van Installatie Maatschappij H.Ek om met Uw Huis, Uw Wensen te werken:

  • Het levert tevreden kopers op;
  • We hebben een veel kortere doorlooptijd. Dat scheelt soms wel weken tot maanden;
  • We bepalen zelf welke groothandel de leveringen gaat verzorgen. Dit is voor het logistieke proces erg optimaal. Daarmee verminderen we bovendien de verliesuren tijdens de bouw.