Over de merken

UHUW kiest altijd voor A-merken, die zich met plezier bij ons aansluiten. Met elkaar zorgen we dat de kopers altijd kunnen rekenen op een up-to-date aanbod met de nieuwste trends. Dit zijn de merken met wie wij samenwerken in onze digitale showroom:

Innovatieve merken:
GROHE en Duravit

Wanneer je – zoals Uw Huis, Uw Wensen dat doet – kiest voor kwaliteit, zijn er twee sanitair merken die absoluut niet mogen ontbreken in het assortiment: GROHE en Duravit. Met beide fabrikanten werken wij al jaren met veel plezier samen. Niet alleen vanuit de prettige relatie, maar ook vanuit hun innovatieve kracht die zo goed past bij UHUW

Duravit

Duravit is bij iedereen welbekend vanuit een groot assortiment in wastafels, badkamermeubels, elementen voor douche en bad (inclusief wellness), wc’s en hun eigen accessoire lijn. Daarover vertelt regiomanager André van Dongen hier meer. 

Nieuwe producten en technieken
André beaamt hoezeer Duravit inzet op innovatie: “Duravit ontwikkelt zich steeds meer als een totaalaanbieder, waarbij kopers de hele badkamer in kunnen richten met één merk. Wij komen elk jaar met nieuwe producten en technieken. In 2019 lanceerden we verschillende nieuwe series, terwijl 2020 in het teken stond van technische vernieuwingen als C-Bonded en C-Shaped, die onder andere te maken hebben met duurzaamheid. Zoals een recyclebare douchevloer, die in juli van dit jaar op de markt komt, om maar wat te noemen.” 

C-Bonded 
Als voorbeeld noemt André het gepatenteerde C-Bonded proces: “Keramiek heeft een bepaalde tolerantie en geeft oneffenheden als het gebakken wordt. Met C-Bonded kunnen wij nu een wastafel kalibreren, waardoor die een exacte maat krijgt en het mogelijk is om daar meubelmateriaal op te lijmen. Dat geef een prachtig effect: strak als kunststof, maar met de eigenschappen van keramiek.”

White Tulip van Philippe Starck
André is trots op de twee nieuwe series die Duravit recentelijk lanceerde: White Tulip en D-Neo. Over White Tulip vertelt André: “De bekende ontwerper Philippe Starck werkt regelmatig voor Duravit. Met White Tulip heeft hij zijn eerste complete badkamer uit één hand gecreëerd. De ongebruikelijke vorm van alle componenten in het assortiment volgt het organische silhouet van een bloeiende tulp.”

D-Neo van Bertrand Lejoly
“D-Neo is een lijn van de hand van ontwerper Bertrand Lejoly. Kenmerkend voor D-Neo zijn de rechte lijnen en geometrische vormen, met een krachtig, persoonlijk statement. Het mooie is dat D-Neo zeer betaalbaar is en zo ook voor een kleiner budget een strakke design badkamer mogelijk wordt.”

Duravit No.1 van Philippe Starck
André vervolgt: “Duravit ontwikkelt zich momenteel tot een merk dat zich niet alleen richt op mensen met een ruime portemonnee. In 2022 introduceren we bijvoorbeeld een betaalbare lijn van Philippe Starck: Soleil. Dat is echt een unicum in Nederland. Daarnaast lanceren we een badkamerserie die Duravit No.1 gaat heten.” 

Breder publiek
“Met deze lijnen en nog veel meer nieuwe producten en technieken gaan we zeker een jonger én breder publiek aan ons binden. Daarin zien we veel voordelen van de samenwerking met Uw Huis, Uw Wensen. We hopen samen meer te gaan doen op social media en met elkaar reuring te creëren rondom ons merk.”

Verbeterde content
André is enthousiast over de vernieuwde showroom van UHUW: “We zien dat de content van de digitale showroom enorm verbeterd is. Meer sfeerbeelden, duidelijke foto’s. Voor elk product zijn nu wel zes of zeven foto’s toegevoegd aan de database, waardoor de koper een nog beter beeld krijgt. We kijken er naar uit om dit jaar weer vol aan de slag te gaan met UHUW!” 

GROHE

GROHE is ‘s werelds marktleider in de sanitair branche. GROHE produceert vanuit vijf productielocaties sanitaire producten zoals kranen, watersystemen, douchesystemen en installatiesystemen voor consumenten en de professionele markt. Daarbij zet het bedrijf zich vol in voor kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid. In dit artikel laten we Peter van Leeuwen, (Leader, projects channel Netherlands, LIXIL EMENA) aan het woord.

Innovatie voor duurzaamheid
Peter: “GROHE is wat je noemt een totaalaanbieder in badkamers. Wij leveren alles van keramiek tot meubels en inbouwsystemen. Daarbij blijven wij continu innoveren in techniek en design. De afgelopen jaren hebben wij bijvoorbeeld verschillende nieuwe technieken voor douchesystemen en oppervlaktebehandelingen met kleurkeuzen ontwikkeld. Daarbij staat duurzaamheid centraal; we zetten in op waterbesparende producten en duurzame productie.”

GROHE SmartControl
Peter legt uit: “Een mooi voorbeeld is GROHE SmartControl, waarmee kopers kiezen voor luxe, gemak en comfort. Met de innovatieve SmartControl knoppen kunnen zij straalsoorten selecteren én het watervolume aanpassen. Daarbij zit alle techniek verwerkt achter de muur met de Rapido Smartbox. De installateurs van Uw Huis, Uw Wensen weten natuurlijk precies hoe ze dit aan moeten sluiten.”

GROHE PVD-coating
“Qua design bieden wij de consument nu veel meer opties met onze innovatieve manier van oppervlaktebehandeling van bijvoorbeeld kranen: onze PVD-coating, voor een mooie en langdurige afwerking. Met een PVD-coating worden de oppervlakten krasvast en zijn ze bestand tegen schaven en harde stoten. De keuzemogelijkheden voor kopers worden hiermee veel groter. Brons en goud zijn op dit moment erg gewild en helemaal de trend. Wat voor GROHE belangrijk is, is dat we duurzame technieken gebruiken. Om zo milieuvriendelijk mogelijk te zijn, gebruiken wij geen schadelijke chemicaliën in onze PVD-technologie.”

Compleet in design
Peter vervolgt: “Dat is een heel groot voordeel van Uw Huis, Uw Wensen. Kopers krijgen in de digitale showroom al die keuzes op één plek voorgelegd. Zij kunnen gezellig op de bank een mooi design kiezen en meteen het prijsniveau inzien. We zien dat kopers steeds vaker kiezen voor een hele lijn van GROHE in hun badkamer. Wij hebben voor elke designstijl wel een passende lijn om tot een totaalpakket te komen.” 

Markt voor de digitale showroom
GROHE is al sinds de oprichting betrokken bij Uw Huis, Uw Wensen. Peter: “In de huidige markt is een digitale showroom onmisbaar. Het aantal fysieke showrooms loopt terug en daarmee is de capaciteit voor de consument erg mager geworden. Bovendien duurt het daar voor kopers veel langer voordat ze een offerte krijgen. Dat gaat via Uw Huis, Uw Wensen vele malen sneller. Daar komt bij dat investeringen in nieuwbouwprojecten toenemen en dat zal de komende jaren zeker zo blijven. Uw Huis, Uw Wensen vervult echt een behoefte in de markt.”

Gemak voor de kopers
“Het voordeel van UHUW is dat kopers al vanaf het begin hun sanitaire ruimtes inrichten binnen de technische mogelijkheden. Binnen dat kader krijgen zij heel veel keuzemogelijkheden, in een eenvoudig aankoopproces. Het keuzeproces wordt nu nog gemakkelijker met de vernieuwde showroom. Wij leveren meer fotomateriaal aan, van hoge kwaliteit. Daarbij maken wij samen met Uw Huis, Uw Wensen een mooie selectie. GROHE biedt letterlijk duizenden producten en we willen voorkomen dat de kopers door de bomen het bos niet meer zien. Maar ook in die selectie is de keuze voor GROHE bijna eindeloos!”