We zien dat kopers via Uw Huis, Uw Wensen sneller een keuze maken en dat wij de getekende offerte eerder ontvangen.

Astrid Verheijen 
kopersbegeleider bij Maas-Jacobs

MEER LEZEN

“Kopers kiezen sneller via Uw Huis, Uw Wensen” 

Astrid Verheijen is kopersbegeleider bij Maas-Jacobs, het bouwbedrijf van Haag5 waar ook kopers Jan en Gerberine een fraai appartement kochten. Voor het sanitair van dit project werkt Maas-Jacobs samen met het Zuid-Nederlands Installatiebedrijf (ZNI). ZNI bracht op zijn beurt alle sanitair onder in hun eigen digitale showroom via het systeem van Uw Huis, Uw Wensen. Tot volle tevredenheid, vertelt Astrid in dit interview.  

Kopersbegeleiding bij Maas-Jacobs
Maas-Jacobs uit Zundert is in 1977 als aannemingsbedrijf opgericht en uitgegroeid tot middelgroot bedrijf met als kernwaarden kwaliteit, lef en creativiteit. Met een sterke regionale binding realiseert Maas-Jacobs projecten op het gebied van woning- en utiliteitsbouw, bouwservice, projectontwikkeling, vastgoedbeheer en de fabricage en montage van kunststof kozijnen. 
Astrid werkt sinds vier jaar bij Maas-Jacobs als kopersbegeleider. Een functie die haar op het lijf geschreven is, want contact met klanten is beslist haar passie. Astrid: “Het is een afwisselende functie en het is erg leuk om kopers te kunnen helpen bij het maken van de keuzes voor het meer- en minderwerk en hen te begeleiden vanaf de aankoop van hun woning of appartement tot aan de oplevering. Het is voor kopers een belangrijk moment in hun leven. Het ontmoeten van al die verschillende mensen maakt ieder gesprek weer uniek.” 

Alleen voor installateurs 
Astrid legt uit: “Uw Huis, Uw Wensen werkt alleen met installateurs samen en niet direct met ons als bouwbedrijf. Dat betekent dat we zelf niet werken met het systeem; dat wordt voor Haag5 allemaal geregeld door de contactpersoon van het installatiebedrijf ZNI. Tijdens een kopersavond informeren wij kopers wel over de werkwijze van de digitale showroom.”

Informatieve kopersavond 
“De kopers van Haag5 zijn voor een kopers-avond uitgenodigd bij ons op kantoor. Na een presentatie, waarin we algemene informatie gaven en uitlegden wat het koperskeuzetraject inhoudt, lieten we ook al het standaard materiaal in onze showroom zien. Niet alleen voor de badkamer en toiletruimte, maar ook bijvoorbeeld binnendeuren en deurklinken. Speciaal voor het sanitair richtten we een extra hoek in, met twee voorbeeldmeubels van merken die gekozen konden worden in de digitale showroom. Op die manier gaven we kopers extra inspiratie en lieten zien dat er later, bij het kiezen binnen het systeem van Uw Huis, Uw Wensen, nog veel meer mogelijk was.”  

Uw Huis, Uw Wensen biedt kopers een mooi programma, dat ook tijdens de coronaperiode heel goed van pas kwam. 

Astrid Verheijen
Kopersbegeleider bij Maas-Jacobs

Directe lijn met installateur 
Astrid gaat verder: “Het komt voor dat de installateur ook aanwezig is op een kopersavond en daar al een presentatie geeft. Maar door corona loopt dat soms een beetje anders. Gert de Wit van ZNI was in geval van Haag5 degene die meer vertelde over de digitale showroom van Uw Huis, Uw Wensen. Op die avond kregen kopers een enorme hoeveelheid informatie. Hierna konden de kopers een afspraak maken bij ons op kantoor, waarin alles in een persoonlijk gesprek werd uitgelegd en we de eventuele vragen van de kopers doornamen. Kopers gingen zelf aan de slag met de keuken en de badkamer. In dit geval was voor het sanitair Gert de contactpersoon van de digitale showroom.” 

Opties voorbereiden 
Maar voordat kopers daadwerkelijk met hun Haag5-woning aan de slag konden, lag er wel een taak voor het bouwbedrijf. Astrid: “Het voorwerk zit hem voor ons vooral in het ontwikkelen van een aantal verschillende indelingen voor de sanitaire ruimtes. Dat verschilt altijd per woning. In een appartement is vaak minder mogelijk, onder andere omdat alle leidingen van de boven- en onderliggende appartementen vastliggen. In het geval van Haag5 konden kopers kiezen uit 3 verschillende indelingen. Meestal is dat voldoende en bieden die opties voor elk wat wils, zeker met de brede keuze in de digitale showroom. Het kwam wel voor dat kopers toch iets anders wilden in hun badkamer of toilet. Dat bespraken ze dan met de installateur, die met Maas-Jacobs keek naar verdere mogelijkheden en kosten.” 

Volg je woning 
Maas-Jacobs heeft zelf ook een digitaal  woningdossier waarin kopers alle details van hun woning terugvinden: Volg je woning. Astrid legt uit: “In Volg je woning vinden kopers alle informatie die ze nodig hebben. Contactgegevens, tekeningen, offertes. Wij laden de getekende offerte van Uw Huis, Uw Wensen meteen in. Samen met de kopersplattegrond en andere opties, zoals de keukenofferte en het totale meer- of minderwerkoverzicht, wordt er een definitief pakket gemaakt. Dat is het geheel waarop de kopers dan hun definitieve akkoord geven. Dan kunnen alle onderaannemers, die ook gekoppeld zijn aan Volg je woning, aan de slag.”

Offerte eerder akkoord 
Astrid is erg blij met Uw Huis, Uw Wensen en ziet de voordelen van een digitale showroom voor Maas-Jacobs: “We zien dat kopers via Uw Huis, Uw Wensen sneller een keuze maken en dat wij de getekende offerte ook eerder ontvangen. Wanneer mensen een badkamer uitkiezen in een fysieke showroom, zijn we afhankelijk van de drukte daar. In de pieken moeten we lang wachten voor alles rond is. Ik heb zelf geen invloed op de keuze voor een installatiebedrijf dat wel of niet met Uw Huis, Uw Wensen werkt. Maar voor ons als kopersbegeleiders heeft een Uw Huis, Uw Wensen-installateur zeker voordelen, zoals de korte doorlooptijd.” 

Veel verbeteringen 
Astrid voegt daaraan toe: “Kopers kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week inloggen en alles op hun gemak bekijken en uitkiezen. Ze zien precies wat hun keuzes kosten en bepalen zo zelf het budget. Dat maakt het voor hen gemakkelijker en voor ons sneller. Ik moet zeggen dat de vernieuwde showroom ook echt vernieuwend is. Ik heb onlangs een webinar gevolgd bij Uw Huis, Uw Wensen en werd verrast door alle verbeteringen. Alles is nu nog duidelijker voor kopers en vooral het beeldmateriaal ziet er geweldig uit. De beelden kunnen gemakkelijk uitvergroot worden, zodat kopers precies weten wat ze krijgen.” 

Programma van de toekomst 
“Uw Huis, Uw Wensen biedt kopers een mooi programma, wat altijd toegankelijk is. Vooral tijdens de coronaperiode kwam dit heel goed van pas. Veel mensen vermijden de fysieke showroom en dan is een digitale plek prettig. Ik denk dat dit echt de toekomst is. Ook omdat de lijnen tussen de kopers en de installateur en tussen het bouwbedrijf en de installateur kort zijn; dat maakt het proces vlot en inzichtelijk.” 

Tevreden kopers 
Inmiddels zijn alle woningen van Haag5 opgeleverd. Zonder noemenswaardige problemen, vertelt Astrid: “Natuurlijk zijn er in elke woning wel wat puntjes, maar er waren nauwelijks opmerkingen die te maken hadden met de sanitaire ruimtes. Na oplevering sturen wij de kopers altijd een enquête, om te horen of alles naar wens is verlopen. Ook daarin is niets genoemd over het sanitair. Dat betekent dat ZNI het goed gedaan heeft!” 

Maas-Jacobs:
bouwen met visie

Haag5 is gebouwd door Maas-Jacobs, het bekende bouwbedrijf uit Zundert. Bij alle bouwprojecten staan voor Maas-Jacobs de kernwaarden kwaliteit, lef en creativiteit voorop. Ook Haag5 realiseerden zij binnen het beschikbare budget en de beoogde planning, met oog voor kwaliteit, duurzaamheid en onderhoud. Kopers Jan en Gerberine beamen dat voor Maas-Jacobs een goede begeleiding van de koper essentieel is. Zij waren meer dan tevreden over de geleverde service.