“Uw Huis Uw Wensen geeft rust.”

Projectleider Jeroen van Eijk & kopersbegeleider Jasmijn van Mastrigt

MEER LEZEN

Koperswensen staan centraal

IEDER PERSOON HEEFT UNIEKE WOONWENSEN. DAAROM STAAT BIJ DE BRABANTSE BOUWER ALPHONS COOLEN EEN ZEER PERSOONLIJKE AANPAK HOOG IN HET VAANDEL. GEEN TOEVAL DUS DAT ZIJ SAMENWERKEN MET UW HUIS UW WENSEN. KOPERSBEGELEIDER JASMIJN VAN MASTRIGT EN PROJECTLEIDER JEROEN VAN EIJK VERTELLEN WAAROM.

Rekening houden met een grote hoeveelheid koperswensen betekent voor een bouwbedrijf veel en nauwkeurig werk met strakke deadlines om niet op de planning uit te lopen. Uw Huis Uw Wensen helpt meer rust in dat proces te krijgen als het gaat om de keuze van sanitair, ervaren de medewerkers van Alphons Coolen.

Koperwensen integreren in bouwproces
Al 65 jaar is Alphons Coolen een gevestigde naam in Midden Brabant op het gebied van woningbouw. Voornamelijk door het realiseren van woningbouwprojecten in de regio behalen zij een jaaromzet van zo’n 20 miljoen euro. Alphons Coolen hecht groot belang aan optimale integratie van gebruikerswensen in het bouwproces.
“Hoofddoel van ons als aannemer is natuurlijk een goed resultaat halen, zowel bouwtechnisch als financieel. Maar zeker zo belangrijk is het voor ons dat de koper tevreden is over zijn opgeleverde woning. Niet alleen de kwaliteit moet goed zijn, ook moeten individuele wensen zoveel mogelijk verwerkt zijn. Om de koperswensen optimaal in het bouwproces te kunnen opnemen, zijn wij voortdurend op zoek naar manieren om dat proces te verbeteren”, vertelt projectleider Jeroen van Eijk.

Logische samenwerkingspartner
Zo kwam ook Uw Huis Uw Wensen op het pad van de aannemer. Alphons Coolen werkt samen met deze online showroom sinds de oprichting ervan, in 2014. “Heldere communicatie is een van de sleutels tot het soepel verlopen van het kopers keuzetraject“, aldus Van Eijk.

Die helderheid wordt versterkt door Uw Huis Uw Wensen. De informatie is voor iedereen gelijk en daarnaast is de contactpersoon goed bereikbaar voor eventuele vragen. Kopersbegeleider Jasmijn van Mastrigt: “Werken met deze online showroom is daarom een logische keuze.”

Van Eijk: “Het werd steeds lastiger om showrooms te vinden die kwalitatief en kwantitatief voldoende aanbod hadden. Soms moesten klanten ver reizen om de showroom te bezoeken. Of zij konden pas een afspraak krijgen vlak voor een sluitingsdatum, waardoor ze weinig tot geen bedenktijd hadden.” Via Uw Huis Uw Wensen kunnen kopers online en op een zelfgekozen tijdstip hun sanitair uitzoeken.
“Vroeger gebeurde het nog wel eens dat kopers zo dicht op de deadline hun besluit moesten nemen, dat ze later toch hun keuze wilden herzien. En dan was het voor ons vaak niet meer mogelijk om daarmee rekening te houden”, vertelt Van Mastrigt. Nu mensen online een showroom kunnen bezoeken, hebben zij meer tijd om hun keuze te maken.
“Nu hoeft men niet te plannen in de ruimte in de agenda van de verkoper, maar kan ingelogd worden op elk voor de koper geschikt moment. ‘s Avonds op de bank met een kop koffie samen bekijken hoe ze het willen hebben. De mogelijkheden én de kosten zijn voor hen meteen duidelijk zichtbaar.”

Video

Voor meer video's klik op onderstaande button.

UHUW VIDEO'S

Korte lijnen
Een groot pluspunt is volgens Van Mastrigt ook de bereikbaarheid van de medewerkers van Uw Huis Uw Wensen. “Voor kopers is het prettig dat ze naast een online showroom, ook persoonlijk advies kunnen vragen. Maar ook voor ons werkt het fijn dat medewerkers van Uw Huis Uw Wensen goed bereikbaar zijn voor vragen, per email en telefonisch. De lijnen zijn kort.”
Voor de aannemer geeft deze werkwijze meer rust, vult Van Eijk aan. “De informatie die de kopers krijgen is eenduidig. Zo weten wij beter en sneller waar we aan toe zijn en kunnen we het bouwproces daar naadloos op inrichten. We hebben minder interpretatiefouten, voorkomen daardoor faalkosten én frustraties!”

Toekomst
Voor Alphons Coolen mag het concept van Uw Huis Uw Wensen in de toekomst verder worden uitgebouwd. Van Eijk: ”Het zou mooi zijn als de tekeningen in de online showroom nóg realistischer zijn. Verder lijkt het me goed als op termijn ook tegelzetters hun aanbod kunnen tonen bij de showroom van Uw Huis Uw Wensen. Zodat gebruikers nog beter in beeld krijgen hoe hun badkamer er straks uitziet. Voor de toekomst zou het een toegevoegde waarde hebben wanneer mensen alle keuzes, voor hun hele huis op deze digitale manier kunnen maken.”