The Warehouse:
Unieke samenwerking tussen bouwbedrijf, installateur en UHUW.
MEER LEZEN

Showroom in de Schiehaven

DE OMSLAG VAN FYSIEKE SHOWROOM NAAR EEN DIGITALE IS GEMAAKT. MENSEN RAKEN STEEDS MEER GEWEND AAN DE VOORDELEN VAN HET ONLINE BESTELLEN VAN PRODUCTEN EN MET UW HUIS UW WENSEN IS DE STAP GEZET OM ZELFS DELEN VAN HET HUIS IN TE RICHTEN ZONDER DAARVOOR DE DEUR UIT TE HOEVEN. EEN LOGISCHE ONTWIKKELING, WANT DE TRADITIONELE SHOWROOMS VOLDEDEN NIET MEER AAN DE WENSEN VAN DE KOPERS OM SNEL TERECHT TE KUNNEN EN MAATWERK ADVIES TE KRIJGEN. TOCH HEBBEN SOMMIGE KOPERS VAN NIEUWBOUWHUIZEN DE WENS OM TE TESTEN HOE HET BAD LIGT EN HOE SOEPEL DE SCHUIFDEUR VAN DE DOUCHECABINE OPENGAAT. BOUWBEDRIJF ERA CONTOUR KWAM TEGEMOET AAN DEZE WENS.

Edith Mulder
ROEL BREMAN INSTALLATIEBEDRIJF

ERA Contour ontwikkelde in 2017 The Warehouse, een showroom met als doel de kopers van de woningen die door dit bouwbedrijf worden gebouwd, heel gericht te helpen met het bepalen van de keuzes voor zowel sanitair, keukens, binnendeuren, als het tegelwerk. Deze showroom is gevestigd in het havengebied van Rotterdam, in een industrieel pand waar medewerkers van Croon in het verleden scholing ontvingen. Benno van Dam is manager van The Warehouse. “Het is een uniek concept, dat is bedacht en opgezet door ERA Contour, maar waar vanaf 2019 ook ruimte is voor andere bedrijven om bij aan te sluiten.”

Proosten en kennismaken
Voor The Warehouse gelden geen wachttijden. “Alle nieuwbakken eigenaren van woningen die door ERA Contour worden gebouwd, krijgen een uitnodiging voor een startbijeenkomst in The Warehouse. Dat is een feestelijke avond waar van één project alle kopers aanwezig zijn, met elkaar proosten op hun nieuwe huis, kennismaken met de buren en waar informatie over het project wordt verstrekt. Ook maken zij op die avond een afspraak om in een later stadium een dag naar The Warehouse te komen om de inrichting van hun huis vast te stellen”, legt Benno van Dam uit. “In de tussentijd gaan al deze mensen nadenken over hun wensen en via UHUW de badkamer en toiletruimtes inrichten. Voordat zij de offerte echter online definitief maken, komen ze langs in Rotterdam, waar ze onder andere ontvangen worden door een projectcoördinator van UHUW. Deze adviseert de kopers op maat en loopt met hen langs de producten zodat de kopers deze kunnen zien en ‘voelen’. Het pand is zo ingericht dat het de kopers op hun gemak stelt en inspireert.”

Met de koper aan tafel
Roel Breman Installatiebedrijf is al vanaf het begin lid van de coöperatie UHUW en verzorgt regelmatig de installatiewerkzaamheden in projecten van bouwbedrijf ERA Contour. Dat maakt de projectcoördinator van Roel Breman tussenpersoon voor de koper bij het inrichten van de sanitaire ruimtes. Edith Mulder is die projectcoördinator. Zij maakt zodoende deel uit van het adviesteam dat de kopers adviseert in The Warehouse.

Video

Voor meer video's klik op onderstaande button.

UHUW VIDEO'S

Edith Mulder werkt twee dagen per week in The Warehouse. Zij ontvangt daar de kopers van de nieuwbouwwoningen en zorgt dat deze kopers een goed beeld krijgen van de producten die mogelijk zijn in hun badkamer en toiletruimte. Daaraan is voor Edith al een heel traject voorafgegaan. Want voordat de koper bij haar aan tafel zit, verzorgt Edith dat de digitale showroom voor elke koper klaar staat. Edith zet eerst de bouwtekeningen van de aannemer om naar duidelijke 3D plattegronden die ze vervolgens in de digitale showroom plaatst. Ze tekent voor elke badkamer en toiletruimte de standaard indeling in en maakt waar mogelijk meer opties voor de indeling van de ruimtes, zodat kopers daaruit kunnen kiezen. “Als bijvoorbeeld in de standaard badkamer geen bad wordt aangeboden, maar daar wel ruimte genoeg voor is, maak ik een extra tekening met een bad erin.” Edith legt daarvoor de leidingen om, verplaatst zo nodig de deur of andere obstakels en tekent het bad erin. Zo geeft zij de kopers van het betreffende nieuwbouwhuis inzicht in welke opties allemaal mogelijk zijn met meerwerk.

Het bad uitproberen
Zodra alle tekeningen klaar zijn, zorgt Edith ervoor dat alle gegevens van de kopers van het nieuwbouwproject gekoppeld worden aan het juiste bouwnummer en verzendt zij de inlogcodes voor www.uhuw.nl naar elke koper. Dan begint voor haar een nieuwe fase: het beantwoorden van de vragen van de kopers via email of telefoon. “Hoewel het systeem gebruiksvriendelijk is, willen sommige kopers toch extra ondersteuning, of willen ze vragen of er nog een andere indeling mogelijk is, bijvoorbeeld voor een extra wastafel of grotere douchecabine. Ik overleg dat met de werkvoorbereider en waar het mogelijk is, zet ik voor die kopers een nieuwe indeling van de badkamer in de digitale showroom. Dan kunnen zij hun inrichting samenstellen met keuze uit meer dan 9000 artikelen die zijn opgenomen in het assortiment van de digitale showroom.

Dan volgt het moment waarop de kopers van een project van ERA Contour naar The Warehouse komen. Edith: “Ik ontvang ze daar en loop met hen de gekozen inrichting door en laat de producten zien die ze hebben gekozen of waar ze nog over twijfelen. En inderdaad, even het bad uitproberen kan onderdeel zijn van onze ronde door The Warehouse. Als het goed is, kunnen we aan het einde van ons gesprek, de offerte aanvragen. Dan kan de koper met een gerust gevoel de sleuteloverdracht gaan afwachten.” Voor Edith is dan de cirkel rond. “Doordat ik bij dit hele traject betrokken ben, is mijn werk heel afwisselend. Het geeft me voldoening dat ik mensen van begin tot eind heel praktisch kan helpen hun droomhuis samen te stellen.”

Niet alleen Edith werkt namens UHUW in The Warehouse, met het team van projectcoördinatoren van Uw Huis Uw Wensen worden alle kopers geadviseerd.