UHUW merken

Uw Huis Uw Wensen is onafhankelijk en werkt alleen met A-merken. Op dit moment staan de producten van de volgende merken in Uw Huis Uw Wensen:

Kippenvel in het klooster

“IK GELOOF ERG IN HET CONCEPT VAN UW HUIS UW WENSEN, DAAROM MAAKT VILLEROY & BOCH AL SINDS DE START DEEL UIT VAN HET ASSORTIMENT VAN DE DIGITALE SHOWROOM.” MANAGING DIRECTOR HAN VAN HARDEVELD HAD AL VOOR DE START VAN UHUW CONTACT MET OPRICHTER MARK VAN HOFTEN EN TWIJFELDE NIET OVER DE SAMENWERKING.

“De situatie was dat consumenten niet goed terecht konden bij de showrooms van groothandels omdat de capaciteit niet meer voldoende was,” vertelt Van Hardeveld. “Online verkoop is een goed alternatief en past ook bij deze tijd. Wat ons extra aansprak in dit vernieuwende concept, is dat in de digitale showroom alleen A-merken zijn opgenomen en geen private labels van groothandels. Daardoor kan de consument rekenen op een goed product met een daarbij passende service en concurreren wij met de andere merken op kwaliteit, in plaats van op prijs. Villeroy & Boch is niet het goedkoopste merk, maar consumenten hebben er vaak wel een goed gevoel bij.”

Onze accountmanager onderhoudt de contacten met de projectcoördinatoren van UHUW. De accountmanager zorgt niet alleen dat het assortiment in de showroom up-to-date blijft, maar zorgt ook dat het team van UHUW gevoel krijgt bij onze producten. Dat gebeurt bijvoorbeeld door een bezoek aan de fabriek in Roden, Drenthe, waar we baden en douchevloeren produceren. Ook heeft het team ons hoofdkantoor in Mettlach (Duitsland) bezocht, dat is gevestigd in een eeuwenoud klooster. Door daar te gaan kijken, krijg je echt het Villeroy & Boch gevoel, ik zou het zelfs kippenvel durven noemen. Je ziet de historie en het ambacht. Dan gaat het merk echt leven. Ik vind het fantastisch dat UHUW de tijd heeft geïnvesteerd om die trip te maken. Dat geeft vertrouwen.”

Een whirlpool op de site
We hebben regelmatig overleg, periodiek over de cijfers, maar ook tussendoor is het contact snel gelegd. Dat werkt goed, mede dankzij het feit dat de bedrijfsleider van UHUW echt verstand heeft van sanitair. Zij weet wat goed

verkoopbaar is via de digitale showroom en de producten worden snel online gezet. Niet heel ons assortiment staat op de site, we selecteren welke artikelen in dit segment het vaakst gekozen worden. Als we al onze keramieken producten en het badkamermeubilair in de showroom zouden zetten, is het voor de consument niet meer overzichtelijk. Soms plaatsen we toch een wat duurder product om te kijken of daar interesse voor is. Dat maakt deze showroom een goede graadmeter. Misschien is het zelfs een idee om eens een whirlpool aan te bieden. Wat op dit moment veel verkocht wordt, zijn de toiletten zonder spoelrand (Direct Flush). En waar we meer op willen inzetten zijn onze Ceramic Plus producten die een veredelde glazuurlaag hebben waarop kalk en vuil niet hecht.

UHUW is voor ons dus een betrouwbaar kanaal om te monitoren hoe een product aanslaat. We krijgen secure en bruikbare informatie over bijvoorbeeld het aantal woningen dat via UHUW wordt ingericht. Als we dat afzetten tegen de verkoopcijfers, weten we hoeveel potentiële kopers we mislopen en kunnen we onderzoeken hoe we het aanbod kunnen versterken. Dat is interessante marktinformatie en dat voordeel hebben we niet bij een groothandel.”

Han van Hardeveld
VILLEROY & BOCH

Hoe Noordelijker je komt,
hoe kleiner de badkamer

BRUYNZEEL SANITAIR WERKT AL SINDS HET BEGIN, SAMEN MET UW HUIS UW WENSEN. “DAT IS OOK LOGISCH,” ZEGT DAVID DOORNENBAL, CATEGORY MANAGER SANITAIR BIJ DELI-HOME, “WANT UW HUIS UW WENSEN WERKT MET ALLE A-MERKEN, DUS MOGEN WIJ NIET ONTBREKEN IN DE DIGITALE SHOWROOM.”

Alle badkamermeubelen en douchecabines van deze fabrikant zijn te kiezen bij Uw Huis Uw Wensen. “Wij zijn een Nederlandse fabrikant en richten ons voornamelijk op de Nederlandse koper. Dat is vooral goed te zien aan ons assortiment: We bieden veel compacte producten aan. Waarom? Omdat Nederlandse badkamers over het algemeen niet zo groot zijn. Hoewel in nieuwbouwwoningen tegenwoordig wat vaker meer ruimte wordt vrijgemaakt voor badkamer en toiletruimte, is dat in de meeste huizen niet het geval. Zuid Europese fabrikanten daarentegen laten zich minder beperken door ruimte, daar zijn badmeubels bijvoorbeeld zomaar 160 centimeter breed. Dat past hier niet in de meeste badkamers. Hoe noordelijker je komt, hoe kleiner de badkamer. Bij ons vind je daarom producten in kleinere maten, bijvoorbeeld een wastafelmeubel van 38 centimeter diep, zodat je bij het gebruik niet met je rug tegen de muur staat.” Uiteraard heeft Bruynzeel ook meubelen voor de grotere badkamers.

Geen vingerafdrukken
Het complete assortiment badmeubels van Bruynzeel is opgenomen in de digitale showroom. “Dat moet wel, want we bieden veel variatie in kleur, maat en materiaal en kopers moeten uit een zo compleet mogelijk assortiment kunnen kiezen. Natuurlijk zien we trends. Elk jaar vernieuwen we ons aanbod, vallen er minder populaire artikelen af en nemen we nieuwe producten op. Wat al enige tijd een trend is, zijn matzwarte producten met een nano-coating waarop geen vingerafdrukken achterblijven.”

Bruynzeel werkt graag en intensief samen met UHUW. “Door deel te nemen, zijn wij automatisch in zicht bij veel nieuwbouwprojecten. Dat is voor een fabrikant natuurlijk erg interessant. De digitale showroom ontzorgt ons ook. De kopers hebben zelf de exacte tekening van de in te richten ruimte voor zich. Zij puzzelen in de online showroom welke indeling voor hun badkamer en toiletruimte de beste is en welke artikelen daarbij passen. Daaruit rolt een boodschappenlijstje. Wij krijgen via de installateur en de groothandel direct en zonder voorbehoud de orders voor de Bruynzeel producten binnen. Heel duidelijk en ruim voor de oplevering van het huis, dus ideaal voor onze planning. Daarbij hebben we prettig contact met de professionals die bij UHUW werken. We krijgen per kwartaal een transparante rapportage van de getekende opdrachten en hebben zo een goed idee van orders die de komende jaren op ons af gaan komen.

Wat de band versterkt is dat de leden van UHUW zo nu en dan vergaderen bij ons op kantoor. We faciliteren dan de vergaderruimte maar er is ook meteen gelegenheid om de showroom te bekijken en nieuwe producten te zien. Op die manier blijven we van elkaars ontwikkelingen op de hoogte,” aldus David.

“UHUW is de enige volledig digitale showroom waarmee we samenwerken. Als ik Uw Huis Uw Wensen in drie woorden zou moeten omschrijven, zou ik zeggen: Uniek, toekomstbestendig en transparant.”

David Doornenbal
BRUYNZEEL