Voorwoord

Beste lezer,

Koploper word je door een vernieuwend idee te hebben en dat op het juiste moment op de juiste manier in de markt te zetten. Koploper blijf je door alert te zijn en voortdurend te investeren in wensen en ontwikkelingen. En dat doen we! Dat betekent onder meer dat er in 2019 opnieuw een grote stap gezet zal worden: we vernieuwen de software van onze digitale showroom.

We kijken trots terug op de successen van het afgelopen jaar. In 2018 hebben kopers van ruim drieduizend nieuwbouwwoningen onze digitale showroom gebruikt om sanitair te kiezen. Een nieuwe mijlpaal die mogelijk werd doordat maar liefst 90 bouwbedrijven één of meer projecten bij ons onderbrachten. Ook zagen we met een index van 175 een sterkte groei in het verkochte volume via Uw Huis Uw Wensen.

Niet alleen in de cijfers bemerken we het succes. Het zit ook in het enthousiasme van iedereen die met het platform werkt. UHUW is ontwikkeld door en voor installateurs. Een coöperatie die werkt vanuit de kracht van samenwerking met als basis een schat aan technische kennis. Door die kennis te delen, is een tool ontstaan waarmee echt iedereen - ook zonder technische voorkennis - zijn badkamer en toiletruimte op de juiste manier en helemaal naar wens kan inrichten.

Onder de installatiebedrijven die lid zijn van de coöperatie ontstaat steeds meer enthousiasme en commitment. Installateurs zorgen vaker zelf voor projectcoördinatoren binnen hun bedrijf en ook het team in Delft is verder uitgebreid. Zo zijn er nu in totaal ruim 25 projectcoördinatoren die het systeem vullen met de projecten en de kopersbegeleiding op zich nemen. Een goed voorbeeld daarvan is Edith Mulder, projectcoördinator bij Installatiebedrijf Roel Breman. Zij vertelt in dit magazine dat zij veel voldoening krijgt uit haar werk omdat ze van de bouwtekening tot de handtekening bij een koper betrokken is. Ik ben er trots op dat we dat samen hebben kunnen bereiken.

We zien dat steeds meer nieuwe installateurs aansluiten. Projectmatig, met één of meerdere projecten, maar ook structureel door lid te worden van de coöperatie. Dit jaar willen we daar actief opvolging aan geven, om zodoende nog meer volume te creëren in de digitale showroom.

Ook kopers laten zich niet onbetuigd. In een wereld waar steeds meer producten online besteld worden, is de digitale showroom niet meer weg te denken. Mirjam Bornebroek kocht in 2016 een huis in Best. De oplevering was in 2018. In het interview dat in dit magazine is afgedrukt, vertelt zij dat ze haar keuken ook liever met een dergelijke digitale showroom had willen inrichten. Dat had haar veel tijd gescheeld.

We zijn erg blij met deze positieve ervaringen en blijven alert op verbeterpunten én technologische innovaties die we graag integreren in de vernieuwde digitale showroom. Vanaf het najaar wordt de showroom nog meer gebruiksvriendelijk voor de koper en voor de installateur. Met meer mogelijkheden om de woning naar eigen wens in te richten. Wij werken er hard aan!

Wilt u meer weten of meedoen, dan nodig ik u graag uit contact op te nemen door een email te sturen naar: astrid@uhuw.nl.

Met vriendelijke groeten,

Astrid le Poole - Geenen
Bestuursvoorzitter Uw Huis Uw Wensen